At tilegne sig viden om SEO og SEM er essentielt, hvis intentionen er at blive synlig i Google. Du kan lærer kunsten at få et website højt op i søgeresultaterne på web og mobil, hvilket er afgørende, når sitets budskab skal spredes til flest muligt. Det kan gøres i form af et SEO & SEM kursus eller et digital markedsføringskursus hvor SEO & SEM ligeledes gennemgås. Fordelen ved et bredere kursus som et digital markedsføringskursus, er at der arbejdes med en bred vifte af elementer indenfor de digitale medier og ikke kun markedsføring i søgemaskinerne.

På kurset i digital markedsføring får du indblik i hele processen bag SEO (Search Engine Optimization) og SEM (Search Engine Marketing); fra opsætning af mål til implementering af strategiske tiltag. I forbindelse med de praktiske øvelser og hands-on SEO optimering kan du arbejde med din egen side ellers vil vi oprette et website/blog i CMS-systemet WordPress.

Et andet væsentligt aspekt af SEO er i dag anvendelsen af de sociale medier i et SEO perspektiv. En bredere tilgang til din SEO strategi kan derfor anbefales. Skift dit SEO & SEM kursus ud med et digital markedsføringskursus.

På kurset i digital markedsføring lærer du:

Blogs / WordPress
En hjemmeside er en væsentlig byggesten online, for at kunne bryste sig med sit budskab.

  • Du vil lære hvordan du opbygger og administrerer en hjemmeside i det mest populære CMS system online. Så sandsynligheden for at de tilegnede CMS kompetencer kommer i anvendelse i jobbet er relativt store.
  • Du har mulighed for at lave din egen hjemmeside på kurset og gå derfra efter blot 6 uger med et professionel layout samt optimeret siden til at konvertere de besøgende.

Søgemaskineoptimering
En ting er at have et website, noget andet at få trafik ind på det fra søgemaskinerne.

  • Du får en grundig gennemgang af SEO og indblik i de nyeste algoritmeopdateringer fra Google. Således at du vil kunne navigere SEO landskabet, de mange SEO tilbud, men vigtigere endnu, selv implementere din egen SEO.
  • Du vil få en trin for trin guide til optimering af din hjemmeside og vide hvordan du aldrig kommer i problemer med Google, som så mange tusinder af hjemmesider har oplevet det efter de seneste opdateringer.
  • Du vil få en værktøjskasse med alle de værktøjer du skal bruge for at kunne analysere, optimere og eksekvere en struktureret og rentabel SEO strategi.

Google Adwords & Analytics
Det er essentielt at få besøgende ind på hjemmesiden og analysere effekten heraf

  • Du vil gå fra kurset med en overbevisende selvsikkerhed om at du kan optimere din arbejdsgivers adwords konto, da vi gennemgå både platformen og kigger nærmere på hvordan du vil kunne optimere en adwords konto.
  • Du vil prøve at installere og opsætte Google Analytics, således at du kan måle effekten af dine digitale markedsføringstiltag og værdien heraf.

Sociale medier
Facebook er (formentlig) en væsentlig spiller i din digitale strategi, men også andre platforme bør inddrages

  • Du får indblik i de sociale medier og et framework til udarbejdelse af en social media strategi, således at for virksomheder kan hjælpe dem med at foretage rentable investeringer på de ellers så hypede sociale medier.
  • Du får viden om de mest gængse sociale medier som Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube & LinkedIn og vil være i stand til at prioritere de forskellige medier i forhold til virksomheden du arbejder med.

E-mail Marketing
Du har med e-mails mulighed for at sende et hav af besøgende ind på din side og sælge mere

  • Du lærer hvordan det er muligt at forbedre salgstallene for virksomheden via e-mail markedsføring. Du får også erfaring med hvordan virksomheder kan anvende dynamiske e-mail kampagner, som er tilpasset netop modtageren og den kontekst de befinder sig i for at maksimere salget.
  • Du vil få erfaring med e-mail værktøjet Mailchimp og bliver i stand til at opsætte effektive e-mail kampagner.

Konverteringsoptimering
Hvis salget skal øges kan vi enten skaffe flere besøgende eller øge salget til de nuværende

  • Du lærer at de oftest forekommende fejl på hjemmesider, som dræber salget og hvordan du kan optimere dig til flere salg.
  • Du får erfaring med at foretage splittests, brugervenlighedsanalyser og generel konverteringsoptimering.

Hvis et SEO & SEM kursus har din interesse er det anbefalelsesværdigt at du ser nærmere på et kursus med en bredere tilgang til de digitale medier. Du kan læse mere her om IT Kompetences kursus i digital markedsføring

Kurset udbydes i samarbejde med Københavns Erhvervsakademi, KEA under Lov om Åben Uddannelse.